Ν. Παππάς
Έχε το καλύτερο προϊόν ποιοτικά, αν δεν το κάνεις γνωστό στο καταναλωτικό κοινό αν δεν το διαφημίσεις δεν θα το πουλήσεις. Αυτό είναι κανόνας σήμερα. Η προβολή του προϊόντος, του οποιουδήποτε προϊόντος, είναι απολύτως αναγκαία και πρέπει να είναι συνεχής, προγραμματισμένη και στοχευμένη. Εμείς οι μελισσοκόμοι έχουμε στα χέρια μας προϊόντα χρυσάφι. Μέλι (μάλιστα διάφορα με πολλές χάρες) γύρη, βασικό πολτό, πρόπολη, ακόμη επικονίαση, περιβάλλον. Πόσο και πώς προβάλλουμε όλα αυτά τα ωραία προϊόντα; Προβάλλονται είναι η αλήθεια αλλά μόνο περιστασιακά π.χ. σε μια γιορτή μελιού ή αν κάποιος παραγωγός κληθεί από κάποιον παρουσιαστή κάποιας εκπομπής στην τηλεόραση, άν και όταν κάποιος άλλος ενδιαφερθεί ή όταν κάποια μελισσοκομική εταιρεία προβάλλει τα προϊόντα της. Όλα είναι στην τύχη…. Εμείς όμως σαν οργανωμένη μελισσοκομία (Σύλλογοι, Συνεταιρισμοί) πιστεύω ότι θα έπρεπε να θέσουμε τα θεμέλια μιας άλλης στοχευμένης ενημέρωσης, προβολής της μελισσοκομίας και των προϊόντων της.
- Φροντίδα για επέκταση των καταναλωτών μελισσοκομικών προϊόντων. Θα ήταν η μελλοντική εξασφάλιση πελατών αν γίνονταν με συστηματική δουλειά για την παιδική ηλικία. Πρόγραμμα λοιπόν ενημέρωσης των παιδιών σχολικής ηλικίας πανελλαδικά και με συγκεκριμένο περιεχόμενο από ειδικούς. Υπάρχουν ισχυροί αντίπαλοι, όπως οι μαρμελάδες και άλλα παρεμφερή προϊόντα τα οποία αδιάλειπτα προβάλλονται με ελκυστικές διαφημίσεις. Πρέπει κάτι να κάνουμε στον τομέα αυτό. Τίποτε δεν έρχεται από μόνο του.
- Ενημέρωση της νοικοκυράς ή όποιου είναι υπεύθυνος για την διατροφή της οικογένειας. Εδώ χρειάζεται σοβαρή προετοιμασία ώστε η ενημέρωση να είναι ενιαία σοβαρή και επιστημονικά τεκμηριωμένη. Σήμερα ο σύγχρονος άνθρωπος λαμβάνει πληροφορίες από περισσότερες πηγές και γενικά είναι περισσότερο μορφωμένος και ως εκ τούτου είναι και απαιτητικός.
3.Έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων για τα προϊόντα μας και για τη χρήση αυτών. Που και πως χρησιμοποιείται π. χ. το μέλι, γιατί εκτός από το πρωινό ή στο τσάι ταιριάζει σε χίλιες δυο άλλες συνταγές. Τέτοιες συνταγές να προσφέρονται με κάθε ευκαιρία ώστε να επεκταθεί η χρήση του μελιού παραπέρα. Ένα ακραίο παράδειγμα: Μπάνιο με μέλι. Για ένα τέτοιο μπάνιο χρησιμοποιούν 200 με 250 γραμμάρια μέλι το οποίο δεν έχει μόνο θεραπευτική δράση αλλά και προφυλάσσει το δέρμα και ολόκληρο τον οργανισμό. Κάποιοι θα εφαρμόσουν αυτή τη συνταγή που θα πει αύξηση της κατανάλωσης μελιού. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε για την γύρη και τον βασιλικό πολτό.
- Ενημέρωση του κοινού για την δουλειά μας την μελισσοκομία. Πόσο σκληρή και απαιτητική είναι. Διότι έχει περάσει, νομίζω, η αντίληψη στον κόσμο ότι τοποθετούμε κάπου τα μελίσσι μας και πάμε κατά βούληση και τρυγάμε και εκμεταλλευόμαστε τη φύση, όπως κάποτε μας κατηγόρησαν.
- Ενημέρωση στοχευμένη και επίμονη των αγροτών για την προσφορά της μέλισσας στη φύση αλλά και στην αγροτιά με στόχο την μόνιμη συνεργασία και όχι την κόντρα που δυστυχώς σήμερα μερικές φορές συμβαίνει.
Είναι ιδέες προτάσεις που και στο παρελθόν έχουν διατυπωθεί. (Διαβάστε άρθρο του Βασίλη Λιάκου στην ιστοσελίδα του περιοδικού από το 2009 σελ.85). Έχουν γίνει μερικά πράγματα μέχρι τώρα. Όμως εκείνο που εδώ θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή προσπάθεια πρέπει να γίνει κάπως πιο συντονισμένα. Κάποια ομάδα εργασίας ειδικών στην προβολή και στη διαχείριση που θα επεξεργαζόταν το όλο θέμα με κατάληξη μια συγκεκριμένη πρόταση θα ήταν, κατά τη γνώμη μου, το πρώτο σωστό βήμα.
Για εγγραφή συνδρομητή πατήστε εδω
Απορίες και διευκρινίσεις σχετικά με το άρθρο ή με όποιο άλλο θέμα θέλετε επικοινωνήστε με το περιοδικό Μελισσοκομική Επιθεώρηση πατώντας εδώ.
Για την κατάρτισή σας, επιλέξτε πηγές πληροφόρησης με επιστημονικά τεκμηριωμένη γνώση